piątek, 11 grudnia 2015

Zapachowe mydełka handmade

Przedstawiam sposób wykonania kolejnego pomysłu, który wykorzystaliśmy w tym roku do przygotowania prezentów pod choinkę (lista inspiracji tutaj). Tym razem opiszę nasza przygodę z przetapianiem mydełek.
Na samodzielne robienie mydła, wykorzystując tłuszcz i ług bym się nie zdecydowała w domowych warunkach, dlatego wykorzystałam prostszą metodę z użyciem gotowego mydła. Pierwszy raz z tym sposobem spotkałam się jakieś 10 lat temu na warsztatach na slot art festival i bardzo mi się to spodobało. Po powrocie z festiwalu kilka razy zrobiłam sobie takie mydełka i na tym się skończyło, a teraz sobie przypomniałam jakie to fajne;) 






 Czego potrzebujemy:
  • 2 szare mydła, ja kupiłam 100 % naturalne za 0,99 zł.
  • Dodatki zapachowe i peelingujace - można dodać prawie wszystko co nam przychodzi do głowy: płatki owsiane, otręby, kawa, herbata, przyprawy, skórka otarta z owoców, suszone płatki kwiatów, olejki zapachowe, wiórki kokosowe.
  • Kilka łyżek oliwy z oliwek, oleju ze słodkich migdałów, arganowego czy kokosowego.
  • Wrzątek.
  • Foremki do wylewania mydła, np. Silikonowe do mufinek, kubeczki plastikowe.


Sposób wykonania:

1. Na tarce o grubych oczkach ścieramy mydła i przesypujemy do garnuszka.

2. Ustawiamy w kąpieli wodnej (dłuższa wersja) lub na małym palniku i podgrzewamy.

3. Do wiórków mydlanych dodajemy 2-3 łyżki wybranego oleju, w razie potrzeby można nieco więcej.

4. Dodajemy stopniowo wrzątku i dość często mieszamy, nie bójmy się dodawać więcej - masa jest wtedy "łatwiejsza w obróbce".

5. Kiedy masa się rozpuści (mogą zostać niewielkie grudki) w stopniu umożliwiającym przelewanie/ formowanie, wsypujemy dodatki. Tu mamy pełną dowolność i wszystko zależy od naszej kreatywności. Ja podzieliłam ja na 3 części:

  • do jednej dodałam płatki owsiane, olejek pomarańczowy a na dnie foremki ułożyłam goździki,
  • do drugiej dodałam zmieloną kawę, na dnie foremki ułożyłam ziarenka kawy,
  • do trzeciej dodałam cynamon i płatki migdałów.
6. Foremki smarujemy olejem lub wazeliną i przekładamy gotową masę mydlaną, zostawiamy do stężenia i wysuszenia. Może to trwać do 24 godzin, w zależności od ilości zużytej wody. Potem wyciągamy z foremek, zostawiamy do całkowitego wysuszenia i gotowe.

7. Pakujemy.

8. Dajemy w prezencie ;)

Z 2 szarych mydeł po 100 gr wyszło mi 11 zapachowych mydełek. Pachną świetnie i miałabym ochotę je zjeść;) jestem przekonana, że taki prezent zostanie doceniony.



Całkowity koszt:
mydła - 2 zł
Dodatki - max 2 zł
Czas wykonania - około 2 godziny ( mydło w kąpieli dość długo się roztapiało, dlatego radzę użyć garnuszka o grubym dnie i podgrzewać bezpośrednio na małym ogniu).



Miłej zabawy!

Jak już tu jesteś zobacz też:
Peeling cukrowy domowej roboty



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz