sobota, 12 grudnia 2015

Peeling cukrowy domowej roboty

W poprzednim poście przedstawiłam 4 pomysły na własnoręczne wykonane prezentów bożonarodzeniowych, jeśli chcesz go przeczytać kliknij tutaj. Dzisiaj zamieszczam tutorial, jak przygotować jeden z nich.

Peeling cukrowy



To bardzo prosty i tani sposób na sprawienie komuś przyjemności. Do przygotowania potrzebujemy:

  • słoiczek, im szczelniej zakręcamy tym lepiej - chodzi o zatrzymanie aromatu. Najlepszy będzie taki z uszczelką typu wek jak do przetworów. Ja użyłam słoiczka zakupionego w Pepco za 1,99 zł.
  • cukier kryształ - ilość zależna od wielkości słoika. Koszt ok 0,50 zł na słoik.
  • oliwa z oliwek, olej z migdałów lub inny, który mamy pod ręka o niezbyt intensywnym zapachu.
  • dodatki zapachowe typu olejki eteryczne, olejki spożywcze, przyprawy, suszone płatki kwiatów.
  • ewentualnie barwniki, np. niewielka ilość barwnika spożywczego, rozdrobnionego cienia do powiek albo brokat.


Wykonanie:

1. Porządnie wymyć i wysuszyć słoiczki.



2. Do miseczki nasypać cukier. Odmierzyłam najpierw potrzebną ilość wsypując suchy cukier do słoików (zrobiłam 2 peelingi) prawie do pełna, zostawiając niewielki margines na dodatki i biorąc pod uwagę, że cukier się "rozpulchni".

3. Dodać olej. Ja dozowałam po trochu i na oko, cały czas mieszając aż do uzyskania konsystencji mokrego piasku. Trzeba uważać aby nie dodać za dużo, żeby cukier się nie rozpuścił, w razie takiej sytuacji ratujemy peeling szybciutko dodając więcej cukru.

4. Dodać wybrane dodatki zapachowe. Ze względu na okres zimowy wybrałam wanilię i cynamon. W celu uzyskania zapachu wanilii użyłam cukru wanilinowego, którego do całości peelingu wsypałam niecałą paczkę- zapach nie był zbyt intensywny jednak wyczuwalny. W celu mocniejszego efektu proponuję dodać olejku aromatycznego. Następnie peeling rozdzieliłam do osobnych miseczek na dwie części i do jednej z nich dodałam cynamon, który dodatkowo zabarwił cukier.

5. Przesypać peeling do słoiczka. Z racji tego, że mój peeling był dwukolorowy rozmieściłam go warstwowo, żeby uzyskać ciekawszy efekt.

6. Zamknąć słoiczek.

7. Ozdobić

8. Gotowe!

Prawda, że proste?

Na nakrętkę nałożyłam serwetkę i zawiązałam sznurkiem. M przygotował etykietki w wordzie, które po wydrukowaniu przykleiłam taśmą dwustronną.

Całkowity koszt:
  • 2 słoiki -3,98zł
  • Cukier- może ze 2 szklanki czyli jakieś 1 zł
  • Oliwa - kilka łyżek, przyjmijmy 1 zł
  • Torebka cukru wanilinowgo-50 gr
  • Cynamon - kilka gram, max. 50 gr


Czyli wychodzi maksymalnie 7 zł za 2 słoiczki peelingu, a jeśli macie ładne słoiczki w domu i obejdzie się bez kupna to koszt wyniesie 3 zł. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz